سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانکس

کانکس در تعریف کلی عبارت است از یک سازه پیش ساخته که در زبان های مختلف به آن شلتر shelter و به انگلیسی conex گفته می شود. کانکس دارای کاربرد های مختلفی بوده اما ایده اولیه آن برای استفاده به عنوان سکونت گاهی موقت که بصورت سریع ساخته و در محل مستقر شود بوده است که با گذشت زمان کاربری هایی مانند فروشگاهی و خدماتی نیز به آن افزوده شده است.

مهمترین کاربرد کانکس در زمینه اسکان موقت می باشد اما کاربرد های دیگری نیز بعد ها به آن افزوده شد که باعث رشد این صنعت و تعامل آن با شهر وندان گردید. ازجمله مهمترین آنها استفاده به عنوان کیوسک های خدمات شهری ، کانکس مسکونی و دکه های روزنامه فروشی یا کیوسک تلفن عمومی بوده که خدمات مختلفی را به مردم ارائه می کردند. کمی بعد تر نیز کاربرد هایی برای اسکان دائم خانوار مانند ویلایی و خانه های قابل حمل نیز در زیرشاخته محصولات تولید کنندگان سازه های پیش ساخته قرار گرفت.

مزایای استفاده از کانکس

امروزه استفاده از کانکس های پیش ساخته بسیار متداول تر از گذشته است. به دلیل مزایای زیاد کانکس ها و تنوع و کاربردهای مختلف آن ها میزان تقاضای بسیار بالایی دارند. یکی از مهم ترین مزیت های کانکس ها صرفه جویی در زمان و هزینه بوده و نکته جالب توجه قابلیت جابه جایی آن هاست. کانکس های پیش ساخته در مدت زمانی کوتاهی ساخته شده و برای کاربرد مورد نظر تجهیز می شوند.

 

انواع کانکس:

کانکس ها می توانند با توجه به ساختار و ابعاد و متریال خاصی که در آن به کار رفته است کاربردهای مختلفی داشته باشند. در ادامه این مطلب به شرح مختصر انواع کانکس ها و امکانات و ویژگی های آن ها می پردازیم.

کانکس ویلایی و مسکونی

کانکس های پیش ساخته ای که امکانات مورد نیاز زندگی و رفاهی نظیر سرویس بهداشتی، اتاق خواب، فضای پذیرایی و… در آن مهیا باشد در دسته کانکس ویلایی و مسکونی قرار می گیرد. سرویس بهداشتی و حمام این نوع از کانکس ویلایی کاملا مجهز و دارای کف پوش و دیوار پوش مخصوص بوده و لوله کشی آب و فاضلاب در آن تعبیه شده است.

کانکس کارگاهی

کانکس کارگاهی که برای اسکان پرسنل برای استراحت و یا در ساعت کاری از آن استفاده می شود یا مجهز به تخت خواب برای کارگرانی که شب در کارگاه می مانند مناسب است.

کانکس اداری

در موقع خرید کانکس , کانکس های اداری یا مدیریتی نوع دیگری است که برای برگذاری جلسات و گردهمایی و همچنین مدیریت پروژه ها بسیار مناسب می باشد. ابعاد و اندازه های این نوع از کانکس بزرگتر بوده طراحی داخلی و نمای بیرونی شکیل تری دارند.

کانکس سرویس بهداشتی 

کانکس های سرویس بهداشتی از نوع پرکاربرد بوده و دارای تقاضای بسیاری است. استفاده از کانکس سرویس بهداشتی برای معابر عمومی بسیار متداول است. در ساختمان های نیمه کاره که فاقد امکانات رفاهی هستند و محل استراحت بین شهرها، کارگاه های ساختمانی و پارک ها معمولا از این نوع سازه های پیش ساخته استفاده می شود.

 

لینک منبع : کانکس راسا