سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیرینگ پک

عملیات شیرینگ پک توسط دستگاه شرینگ پک صورت می گیرد. کارکرد دستگاه مورد اشاره اینگونه است که محصول مد نظر به کمک نوار نقاله به داخل کوره دستگاه شیرینگ هدایت می شود، مقداری از فیلم شرینک دور محصول قرار می گیرد.

محصول از داخل محفظه ای به نام کوره عبور داده می شود. در این کوره به این لایه پلاستیکی حرارت دمیده می شود تا نرم و پخته شود. درانتهای کوره فن های خنک کننده قرار دارند تا به بسته ها هوا بدمد و لایه شرینک را خشک کند تا خوب منقبض و دور محصول را محصور کند.
کار تمام است و محصول داخل پوششی شفاف قرار گرفته است. مقدار اندازه فیلم شرینک و مقدار و زمان حرارت تابیده شده به آن توسط هدایتگر دستگاه انتخاب می شود. معمولا به این نوع دستگاه شیرینگ که دارای کوره های بزرگ هستند شرینک پک تونلی گفته می شود.

  • به کمک شرینگ پک می توان چندین محصول را که از جهت تعادل ناپایدار هستند در کنار یکدیگر قرار داد. شرینک بطری های آب نمونه بارز این استفاده است.
  • پلاستیک عایق خوبی برای رطوبت است، با شرینک کردن از ورود خیسی و نم به کالا می توان جلوگیری نمود.
  • شرینگ پک بر خلاف بسته بندی با کارتون و مقوا، پوششی شفاف است که ظاهر محصول به راحتی در آن نمایان است. شاید این ویژگی جذاب سبب رونق و پیشرفت شرینک های رنگی و چاپی شده باشد.
  • در برخی موارد برای نمایش اندازه و شکل کالا نیاز است محصول داخل پوششی نازک قرار بگیرد، پس شرینک کردن تنها گزینه خواهد بود.

کاربرد دستگاه شیرینگ

  1. بااستفاده از این دستگاه شیرینگ و این سبک بسته بندی از ورود نم و رطوبت و خیسی به داخل محصول جلوگیری می‌شود.
  2. به دلیل اینکه بسته بندی شیرینگ یک بسته بندی شفاف است، محصولات به خوبی قابل مشاهده هستند، این یکی از بزرگترین مزیت های این روش است .
  3. یکی دیگر از مزیت های این روش کمک بسیار در حمل و نقل و قرار دادن محصولات کنار یکدیگر است.
  4. بیشتر لوازم بهداشتی، شوینده‌ها و خوراکی‌ها برای رعایت بیشتر بهداشت با روکش شیرینگ پوشیده می‌شوند.

نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ

در ابتدا باید دستگاه شیرینگ پک متناسب با محصول خود را انتخاب کنیم که می‌تواند شیرینگ تونلی یا شیرینگ کابینی باشد. در ابتدا محصول مورد نظر را به کمک نوار نقاله به داخل دستگاه شیرینگ هدایت می‌کنیم، مقداری از غشای نازک از متریال پلاستیک که نایلون شیرینگ نام دارد را داخل دستگاه شیرینگ قرار می‌دهیم.
محصول از داخل محفظه ای عبور می‌کند، که به آن کوره می‌گوییم، در این قسمت اندکی حرارت به فیلم بسته بندی دمیده می شود تا نرم شود،  این حرارت در اکثر دستگاه ها قابل تنظیم است. در انتها دوباره از کوره استفاده می‌شود، اما این بار برای خنک کردن تا لایه منقبض و خشک شود و دور محصول را بگیرد و تمام محصول را بپوشاند. اکنون محصول ما داخل پوشش قرار گرفته است و شیرینگ شده است .

 

کار اصلی قسمت دوخت دستگاه شیرینگ پک دوخت پلاستیک میباشد که نایلون شیرینگ را به دور محصول نگه میدارد تا در نهایت وارد تونل شیرینگ شود و عمل شیرینگ پک بر روی آن انجام گردد. این دوخت توسط سیم دوخت و یا تیغه دوخت انجام میشود و به 3 شکل مختلف سازنده ها این فک دوخت را طراحی می نمایند 1- دوخت و برش سیمی 2- تیغه دوخت و برش آلومنیومی با روکش تفلون صنعتی ضد سایش 3- تیغه دوخت سیمی با روگش سیلیکون نسوز و تیغه برش در مرکز از جنس HSS  هر کدام از موارد ذکر شده کاربرد و مورد مصرف و دوام و قیمت مخصوص خود را دارد و بسته به نوع دستگاه و تیراژ مورد نیاز دستگاه شیرینگ و همچنین نیاز شرکت ها جهت تعمیر و نگهداری آسان تر دستگاه شیرینگ میتوانند انتخاب گردند.

 

لینک منبع : شیرینگ پگ