سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانکس

کانکس در تعریف کلی عبارت است از یک سازه پیش ساخته که در زبان های مختلف به آن شلتر shelter و به انگلیسی conex گفته می شود. کانکس دارای کاربرد های مختلفی بوده اما ایده اولیه آن برای استفاده به عنوان سکونت گاهی موقت که بصورت سریع ساخته و در محل مستقر شود بوده است که با گذشت زمان کاربری هایی مانند فروشگاهی و خدماتی نیز به آن افزوده شده است.

مهمترین کاربرد کانکس در زمینه اسکان موقت می باشد اما کاربرد های دیگری نیز بعد ها به آن افزوده شد که باعث رشد این صنعت و تعامل آن با شهر وندان گردید. ازجمله مهمترین آنها استفاده به عنوان کیوسک های خدمات شهری ، کانکس مسکونی و دکه های روزنامه فروشی یا کیوسک تلفن عمومی بوده که خدمات مختلفی را به مردم ارائه می کردند. کمی بعد تر نیز کاربرد هایی برای اسکان دائم خانوار مانند ویلایی و خانه های قابل حمل نیز در زیرشاخته محصولات تولید کنندگان سازه های پیش ساخته قرار گرفت.

مزایای استفاده از کانکس

امروزه استفاده از کانکس های پیش ساخته بسیار متداول تر از گذشته است. به دلیل مزایای زیاد کانکس ها و تنوع و کاربردهای مختلف آن ها میزان تقاضای بسیار بالایی دارند. یکی از مهم ترین مزیت های کانکس ها صرفه جویی در زمان و هزینه بوده و نکته جالب توجه قابلیت جابه جایی آن هاست. کانکس های پیش ساخته در مدت زمانی کوتاهی ساخته شده و برای کاربرد مورد نظر تجهیز می شوند.

 

انواع کانکس:

کانکس ها می توانند با توجه به ساختار و ابعاد و متریال خاصی که در آن به کار رفته است کاربردهای مختلفی داشته باشند. در ادامه این مطلب به شرح مختصر انواع کانکس ها و امکانات و ویژگی های آن ها می پردازیم.

کانکس ویلایی و مسکونی

کانکس های پیش ساخته ای که امکانات مورد نیاز زندگی و رفاهی نظیر سرویس بهداشتی، اتاق خواب، فضای پذیرایی و… در آن مهیا باشد در دسته کانکس ویلایی و مسکونی قرار می گیرد. سرویس بهداشتی و حمام این نوع از کانکس ویلایی کاملا مجهز و دارای کف پوش و دیوار پوش مخصوص بوده و لوله کشی آب و فاضلاب در آن تعبیه شده است.

کانکس کارگاهی

کانکس کارگاهی که برای اسکان پرسنل برای استراحت و یا در ساعت کاری از آن استفاده می شود یا مجهز به تخت خواب برای کارگرانی که شب در کارگاه می مانند مناسب است.

کانکس اداری

در موقع خرید کانکس , کانکس های اداری یا مدیریتی نوع دیگری است که برای برگذاری جلسات و گردهمایی و همچنین مدیریت پروژه ها بسیار مناسب می باشد. ابعاد و اندازه های این نوع از کانکس بزرگتر بوده طراحی داخلی و نمای بیرونی شکیل تری دارند.

کانکس سرویس بهداشتی 

کانکس های سرویس بهداشتی از نوع پرکاربرد بوده و دارای تقاضای بسیاری است. استفاده از کانکس سرویس بهداشتی برای معابر عمومی بسیار متداول است. در ساختمان های نیمه کاره که فاقد امکانات رفاهی هستند و محل استراحت بین شهرها، کارگاه های ساختمانی و پارک ها معمولا از این نوع سازه های پیش ساخته استفاده می شود.

 

لینک منبع : کانکس راسا


شیرینگ پک

عملیات شیرینگ پک توسط دستگاه شرینگ پک صورت می گیرد. کارکرد دستگاه مورد اشاره اینگونه است که محصول مد نظر به کمک نوار نقاله به داخل کوره دستگاه شیرینگ هدایت می شود، مقداری از فیلم شرینک دور محصول قرار می گیرد.

محصول از داخل محفظه ای به نام کوره عبور داده می شود. در این کوره به این لایه پلاستیکی حرارت دمیده می شود تا نرم و پخته شود. درانتهای کوره فن های خنک کننده قرار دارند تا به بسته ها هوا بدمد و لایه شرینک را خشک کند تا خوب منقبض و دور محصول را محصور کند.
کار تمام است و محصول داخل پوششی شفاف قرار گرفته است. مقدار اندازه فیلم شرینک و مقدار و زمان حرارت تابیده شده به آن توسط هدایتگر دستگاه انتخاب می شود. معمولا به این نوع دستگاه شیرینگ که دارای کوره های بزرگ هستند شرینک پک تونلی گفته می شود.

  • به کمک شرینگ پک می توان چندین محصول را که از جهت تعادل ناپایدار هستند در کنار یکدیگر قرار داد. شرینک بطری های آب نمونه بارز این استفاده است.
  • پلاستیک عایق خوبی برای رطوبت است، با شرینک کردن از ورود خیسی و نم به کالا می توان جلوگیری نمود.
  • شرینگ پک بر خلاف بسته بندی با کارتون و مقوا، پوششی شفاف است که ظاهر محصول به راحتی در آن نمایان است. شاید این ویژگی جذاب سبب رونق و پیشرفت شرینک های رنگی و چاپی شده باشد.
  • در برخی موارد برای نمایش اندازه و شکل کالا نیاز است محصول داخل پوششی نازک قرار بگیرد، پس شرینک کردن تنها گزینه خواهد بود.

کاربرد دستگاه شیرینگ

  1. بااستفاده از این دستگاه شیرینگ و این سبک بسته بندی از ورود نم و رطوبت و خیسی به داخل محصول جلوگیری می‌شود.
  2. به دلیل اینکه بسته بندی شیرینگ یک بسته بندی شفاف است، محصولات به خوبی قابل مشاهده هستند، این یکی از بزرگترین مزیت های این روش است .
  3. یکی دیگر از مزیت های این روش کمک بسیار در حمل و نقل و قرار دادن محصولات کنار یکدیگر است.
  4. بیشتر لوازم بهداشتی، شوینده‌ها و خوراکی‌ها برای رعایت بیشتر بهداشت با روکش شیرینگ پوشیده می‌شوند.

نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ

در ابتدا باید دستگاه شیرینگ پک متناسب با محصول خود را انتخاب کنیم که می‌تواند شیرینگ تونلی یا شیرینگ کابینی باشد. در ابتدا محصول مورد نظر را به کمک نوار نقاله به داخل دستگاه شیرینگ هدایت می‌کنیم، مقداری از غشای نازک از متریال پلاستیک که نایلون شیرینگ نام دارد را داخل دستگاه شیرینگ قرار می‌دهیم.
محصول از داخل محفظه ای عبور می‌کند، که به آن کوره می‌گوییم، در این قسمت اندکی حرارت به فیلم بسته بندی دمیده می شود تا نرم شود،  این حرارت در اکثر دستگاه ها قابل تنظیم است. در انتها دوباره از کوره استفاده می‌شود، اما این بار برای خنک کردن تا لایه منقبض و خشک شود و دور محصول را بگیرد و تمام محصول را بپوشاند. اکنون محصول ما داخل پوشش قرار گرفته است و شیرینگ شده است .

 

کار اصلی قسمت دوخت دستگاه شیرینگ پک دوخت پلاستیک میباشد که نایلون شیرینگ را به دور محصول نگه میدارد تا در نهایت وارد تونل شیرینگ شود و عمل شیرینگ پک بر روی آن انجام گردد. این دوخت توسط سیم دوخت و یا تیغه دوخت انجام میشود و به 3 شکل مختلف سازنده ها این فک دوخت را طراحی می نمایند 1- دوخت و برش سیمی 2- تیغه دوخت و برش آلومنیومی با روکش تفلون صنعتی ضد سایش 3- تیغه دوخت سیمی با روگش سیلیکون نسوز و تیغه برش در مرکز از جنس HSS  هر کدام از موارد ذکر شده کاربرد و مورد مصرف و دوام و قیمت مخصوص خود را دارد و بسته به نوع دستگاه و تیراژ مورد نیاز دستگاه شیرینگ و همچنین نیاز شرکت ها جهت تعمیر و نگهداری آسان تر دستگاه شیرینگ میتوانند انتخاب گردند.

 

لینک منبع : شیرینگ پگ


تعمیر یخچال

همانطور که می دانید و از عملکرد تعمیر یخچال مطلع هستید در صورت سالم بودن موتور یخچال گاز به صورت فشرده وارد لوله های اواپراتور شده و بعد از خنک شدن به صورت مایع درون لوله های کندانسور قرار می گیرد.

در تعمیر یخچال باید به اختلال اجزا و قطعات آن دقت نمود و در هر شرایطی این مشکل را حل و فصل کرد تعمیراتچی بلکه با نمایندگی تعیمرات یخچال خدمات تعمیر ماشین لباسشویی را هم انجام می دهد

اهی اوقات بعد از سال ها استفاده از یخچال بدون انجام سرویس های دوره ای متوجه خرابی موتور یخچال شده و از این موضوع بسیار غافلگیر می شوید ! باید بگوییم اگر سرویس دوره ای یخچال به صورت منظم انجام شود شما دیگر غافلگیر نخواهید شد زیرا همیشه مشکلات فنی و قطعات دلیل خرابی موتور یخچال نخواهد بود.

به عنوان مثال شما در انجام سرویس های دوره ای یخچال می توانید از خرابی و تعویض موتور یخچال جلوگیری نمایید در صورتی که روغن کمپرسور قبل از سیاه و کدر شدن تعویض شود به موتور آسیبی وارد نمی شود.

امروزه تعمیرات یخچال فریزر و یا تعمیر ماشین لباسشویی در منزل فراگیر شده است و معمولا برای رفاه مصرف کنندگان و خدمات در محل انجام می شود تا باعث جلب رضایت مشتری شود ، اما باید در نظر داشته باشید که وجه تمایزی در بین خدمات دهنده ها میباشد.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که با باز کردن درب یخچال متوجه خنک نبودن داخل یخچال شده اید. می دانیم که یکی از دلایل خنک نکردن یخچال تمام شدن گاز یخچال است اما باید بدانید همیشه هم علت این موضوع نیست.

سایت منبع : تعمیراتچی


مشاوره خانواده

خانواده مهمترین ارتباطی است که انسان ها با یکدیگر دارند. جوامع حول محور خانواده تشکیل شده اند و بدون ارتباط ما با یکدیگر و غریزه زیست شناختی ما برای محافظت از خانواده هایمان ، ممکن است انسان ها در راهی که پیش می گیرند تکامل نیافته و یا پیشرفت نکنند.
با این حال ، همه خانواده ها بدون مشکل ، استرس یا درگیری نیستند. نکته اصلی در داشتن و نگه داشتن یک واحد خانوادگی موفق و رو به پیشرفت این است که بتوانیم نیاز های فردی اعضای خانواده را بفهمیم و شناسایی کنیم و آنها را با سلامت واحد خانواده هم جهت کنیم . مشاوره خانوادگی نوعی درمان منحصر به فرد است که می تواند در رفع همه ی آن نیاز ها کمک کند.

اگر به فکر مشاوره خانواده هستید ، این به خودی خود نشانگری خوب و به این معناست که شما به آن نیاز دارید. همانطور که شما این تصمیم مهم را برای کسب حمایت از خارج می گیرید ، ده دلیل وجود دارد که نشان می دهد خانواده شما می تواند از مشاوره بهره مند شود. هنگامی که به دنبال یک مشاور خانواده هستید ، تمام گزینه های موجود از جمله یک روانشناس یا روانپزشک یا مرکز مشاور را در نظر بگیرید.

 

خانواده تلفیقی (ناتنی)

یک خانواده تلفیقی هنگامی شکل می گیرد که دو واحد خانوادگی جدا تصمیم می گیرند که یکی شوند. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک نفر با دو فرزند با شخص دیگری که یک فرزند دارد ازدواج کند. یک خانواده تلفیقی همچنین می تواند زمانی باشد که شخصی که بدون فرزند است با یک والد ازدواج کند یا در همان شرایط ، این زوج فرزندان خود را دارند و خواهر و برادر های ناتنی را ایجاد می کنند.

هدایت این نوع خانواده ها دشوار است ، به خصوص هنگامی که والدین دیگری نیز از روابط قبلی وجود دارند که هنوز در زندگی فرزندان دخیل هستند. با محدودیت های ارتباطی، ممکن است نقش پدر/مادر خوانده پر از مذاکرات مداوم شود. هر نقشی که داشته باشید ، احتمالاً هدف همه اینها این است که یک واحد خانوادگی هماهنگ داشته باشید که در آن همه اعضا احساس کنند صدایشان شنیده می شود و آگاهی لازم را کسب می کنند. مشاوره خانواده توسط یک روانشناس یا روانپزشک می تواند در این امر به شما کمک کند.

آیا به تازگی متوجه شده اید که خانواده شما دیگر با یکدیگر صحبت نمی کنند؟ آیا نوجوانان شما به جای اینکه در مورد روزشان به شما بگویند ، دور میز ناهار در حال استفاده از توییتر و Tik-Tok اند ؟ آیا خودتان متوجه این موضوع شده اید که شما حتی قبل از بیرون آمدن از رختخواب در صبح دنبال تلفن خود می گردید که پیام هایتان را چک کنید؟ آیا می دانید شوهرتان قبل از چک کردن صفحه اینستاگرام و تگ (tag) کردن شما ، با چه کسی برای صرف ناهار رفته است؟

هرچه ارتباط ما با تلفن و مشاوره آنلاین بیشتر باشد ، احتمالا ارتباط کمتری با افرادی که بیشترین اهمیت را برای ما دارند داریم. مشاوره خانواده می تواند به خانواده هایی که به طور موثر ارتباط برقرار نمی کنند کمک کند تا از وسایل الکترونیکی جدا شده و با یکدیگر در تماس باشند.

نوجوانان می توانند حال و هوای متغیری داشته باشند و جوانان کم کم تمایل به حفظ حریم خصوصی شان پیدا می کنند. بعضی اوقات ممکن است همسر شما روزی را برای خودش بخواهد تا از مادری پر مشغله اش دور شود ، یا ممکن است شوهر شما بخواهد برای یک سفر ماهیگیری آخر هفته با بچه ها باشد. صرف نظر از سن و سال ، خواستن اوقات تنهایی برای همه عادی است.

لینک منبع : حال خوب


چرخ خیاطی

از انواع چرخ خیاطی در واقع کاربرد استفاده از چرخ خیاطی صنعتی در بیشتر دوخت و دوز ها کارهای بیشتری را در هنگام دوختن به ثمر می رساند همچنان با بهره گیری از کاربرد استفاده از چرخ خیاطی صنعتی در بیشتر موارد از طرح گلدوزی ها و با کیفیت بهتر و قدرت به خصوص این چرخ خیاطی می تواند از چرخ خیاطی های خانگی بالاتر و مناسب تر باشد.

چرخ خیاطی دستی و خانگی نمی توانند چند تا لایه پارچه را به همین آسانی چرخ بکنند ، در واقع ، موتورشان قدرت چندتا کار با هم و در ساعت کار همیشگی را ندارد و موتور داغ می کند. چرخ خیاطی های صنعتی بسیار مقاوم هستند و این امکان را دارند که در انواع پارچه های سفت و کلفت را ، از جمله پارچه های چرم ، به آسانی بدوزند.

در واقع ، بهترین چرخ خیاطی کاملا از پس همه کار ها پارچه ها و پروژه ها بر می آیند. زیرا در بعضی از چرخ خیاطی صنعتی مسیرشان را به سمت صنعت های خانگی نیز همراهی کرده اند ، چون که بسیار بادوام هستند و از پس بسیاری از انجام پروژه ها و کار های پارچه ایی بر می آیند.

چرخ خیاطی نیز انواع متفاوتی دارند و هر کدام مختص انجام کار های خاصی هستند. و در قبال ، چرخ خیاطی های خانگی برای انجام کارهای معطوف و متنوع طراحی می شوند. پایه چرخ های صنعتی را با استفاده از فلز می سازند؛ به همین دلیل ، از استقامت بسیار بالایی برخوردار هستند و می توان سال های طولانی ، گنجایش و ابعاد زیادی از کار را با آن ها انجام داد. 

همانطور که در مطلب بالا بیان شد این چرخ های صنعتی مغایرتی در زمینه ی کارکرد چرخ خیاطی های خانگی دارند که با در نظر داشتن اطلاعات معطوف در این باره می تواند به شما کمک های بسیاری کند.

از چرخ های صنعتی در صنعت هایی همچنان کارخانه های پارچه دوزی و بافندگی استفاده می شود و این چرخ ها دارای کارکرد بسیار یکنواخت و تک کاره هستند.

هر دوی این ماشین ها برای انواع دوخت مورد استفاده قرار می گیرد. در چرخ خیاطی خانگی برای دوخت و دوز در حجم کم استفاده می شود و پارچه هایی که ضخامت کمی دارند ، کاربرد این ماشین ها بیشتر در مصارف خانگی است. این ماشین ها از قیمت کمتر و وزن کمتری نسبت به ماشین های صنعتی برخوردار است و برای کسانی که از آشنایی کم نسبت به دوخت و دوز اطلاع دارند مناسب است و می توانند نیازهای خودشان را رفع کنند.

چرخ خیاطی صنعتی برای دوخت و دوز در حجم بالا استفاده می شود که اکثرا در کارگاه های دوزندگی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماشین ها از سرعت، وزن و قیمت بالایی بر خوردارند و کیفیت بسیار زیادی هم دارند.

نخریس به غیر از تعمیر و یا در نظر داشتم چرخ خیاطی با انواع مختلف به ابزاراتی مثله سرکیسه دوز , اتو بخار سیلتر و... به همراه دارد

لینک منبع : نخریس